Trening cardio

trening cardio

Trening cardio, czyli inaczej tlenowy lub wytrzymałościowy to taki, który odbywa się na umiarkowanej intensywności przez stosunkowo długi czas trwania. Dzięki takiemu rodzajowi ćwiczeń możemy kształtować wytrzymałość organizmu, oraz spalać zbędną tkankę tłuszczową i dostarczone kalorie.

Na jakim tętnie wykonywać ćwiczenia?

Ćwiczenia cardio powinniśmy wykonywać na umiarkowanym tętnie, które jest zależne od tzw. maksymalnego tętna. Tętno maksymalne obliczamy według wzoru: Tmax=220-wiek, w wyniku wychodzi nam przybliżone tętno maksymalne. Tętno umiarkowane, czyli takie na, którym powinniśmy wykonywać cardio to 60-70% naszego tętna maksymalnego.  Większość urządzeń do ćwiczeń jest wyposażonych w pulsometry, które ułatwiają nam kontrolowanie tętna.

 

Ile powinien trwać trening cardio?

Aby trening tlenowy był skuteczny i przynosił efekty powinien być wykonywany przynajmniej 3 razy w tygodniu, przez około 30-40minut na umiarkowanym tętnie. Nasz organizm pobiera energię ze składników odżywczych, w większości są to węglowodany. Jeżeli ich braknie rozpoczyna się proces spalania tłuszczu, zazwyczaj po około 30min od rozpoczęcia ćwiczeń. Czyli po takim czasie nasz trening tlenowy będzie stawał się efektywny. Z czasem, kiedy nasza wytrzymałość się podniesie powinniśmy wydłużyć czas trwania treningu lub stopniowo zwiększyć jego intensywność.

Jeśli myślicie że katując się bardzo intensywnymi treningami na bieżniach i innych urządzeniach do tego typu ćwiczeń szybciej spalicie tkankę tłuszczową, jesteście w ogromnym błędzie, gdyż podczas bardzo intensywnego wysiłku fizycznego nie jesteśmy w stanie pokryć zapotrzebowania naszego organizmu na tlen. Wtedy włączają się procesy beztlenowe i niestety ale ze spalania tłuszczu nici.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *