Zdrowe przekąski do pracy

Są takie dni, kiedy nie mamy czasu ani siły na przygotowywanie pełnego posiłku, który moglibyśmy zabrać ze sobą do pracy. Nie oznacza to, że musimy rezygnować ze zdrowych nawyków żywieniowych. Chciałabym zaproponować Wam łatwe i szybkie, a przede wszystkim zdrowe przekąski do pracy, szkoły czy na uczelnię. 

sałatka zdrowe przekąski

Kolorowy mix

Sałatka wcale nie musi być bardzo skomplikowana. Świetnie sprawdza się też przyrządzona po prostu z tego co mamy aktualnie w lodówce. 😉 Propozycja pierwsza- na bazie sałat (lodowa, roszpunka, rucola) z dodatkiem naszych ulubionych warzyw. Ja zwykle dodaję pomidory pokrojone w kostkę, ogórek zielony, oliwki i mozzarellę. A tak naprawdę możemy dodać do niej wiele więcej, np. suszone pomidory, kukurydzę, podsmażoną pierś z kurczaka, fetę, kapary oraz wszystko co lubimy. Przygotowanie tej sałatki w zależności od tego, na ile składników się zdecydujemy, zajmie nam kilkanaście minut. Ja zwykle potrzebuję kwadransa i gotowe. sałatkę przekładam do plastikowego pojemniczka i bez obaw mogę go nosić w torebce.

Smoothie

Czyli zmiksowane owoce lub warzywa. Składniki do smoothie możemy dobrać według własnych preferencji, bo tak naprawdę wyjdzie nam ze wszystkiego. Ja polecam smoothie ze szpinaku lub bananów, pychota! Nasz koktajl możemy przelać do zwykłej butelki lub do specjalnego bidonu. W odróżnieniu od soków, smoothie jest syte, więc spokojnie może zastąpić nam lunch.

Egzotyczna para, czyli hummus i marchewka

O hummusie słyszał już chyba każdy, bo stał się ostatnimi czasy bardzo popularny w Polsce. Nie jestem fanką gotowania, więc nie porwałam się na samodzielne przygotowanie, kupiłam gotowy w sklepie, w trzech smakach- paprykowym, pomidorowym i neutralnym. Muszę przyznać, że byłam bardzo zaskoczona, jest naprawdę świetny. Szczególnie w połączeniu ze świeżymi warzywami. Polecam połączenie z marchewką. Spakuj obraną marchewkę do pojemnika, hummus do drugiego i w drogę!

Zdrowe przekąski ze sklepu? Czemu nie.

Nie jest tak, że jeśli ma być zdrowe, to musi być koniecznie przygotowane własnoręcznie. Jeśli chcemy kupić sobie coś zdrowego, wystarczy tylko chwila zastanowienia. Jestem wielką fanką musli, ale jak wiadomo gotowe musli, które kupujemy w sklepie nie jest ani fit, ani zdrowe. Zawiera niestety dużo cukru i innych składników, które nie są nam wcale potrzebne do szczęścia. Dlatego ja stawiam na własną mieszankę. Suszone owoce, pestki dyni, płatki np. owsiane, orzechy. A do tego jogurt naturalny 0% tłuszczu. Przy tej opcji wystarczy mieć przy sobie jedynie łyżeczkę, bo musi najwygodniej wsypać bezpośrednio do kubka z jogurtem.

A czy Wy macie swoje ulubione zdrowe przekąski do pracy lub szkoły? Jeśli tak, to koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach. 🙂

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *