Posiłki okołotreningowe

Jakie spożywać posiłki okołotreningowe ?

Posiłki okołotreningowe czyli przed i po treningu przede wszystkim nie powinny zawierać dużych ilości tłuszczu, powinny być białkowo-węglodanowe . Tłuszcze zawarte w posiłkach mogą zaburzyć wchłanianie się białka oraz węglowodanów, które odgrywają bardzo ważną rolę w prawidłowej pracy organizmu.

Przed treningiem organizm musi mieć z czego czerpać energię do ćwiczeń, dlatego ważne jest aby posiłek składał się z węglowodanów które tej energii nam dostarczą. Węglowodany są głównym źródłem energii w diecie człowieka, spożywając posiłek maksymalnie na dwie godziny przed treningiem wartości spożywcze w nim zawarte wpłyną na poziom glikogenu mięśniowego i przygotują nasz organizm do wysiłku. Przede wszystkim posiłek przedtreningowy powinien składać się z węglowodanów złożonych które między innymi znajdziemy w: makaronach, kaszach, płatkach zbożowych, warzywach korzeniowych. Drugim ważnym składnikiem w posiłku przed treningowym jest białko, aby utrzymać stałą masę mięśniową lub ją rozbudować należy dostarczyć naszemu organizmowi odpowiednią ilość białka. Przykładowe posiłki przedtreningowe:

  • wołowina z ciemnym makaronem/ kaszą i warzywami
  • pierś z indyka lub kurczaka z ciemnym makaronem/ kaszą i warzywami

Posiłek po treningowy jest bardzo ważny ze względu na to że podczas wysiłku fizycznego zużyte zostały białka z mięśni oraz glikogen mięśniowy, takie braki należy uzupełnić. Także pocąc się organizm traci wiele składników mineralnych, których braki również należy uzupełnić po treningu. Posiłek po treningowy najlepiej zjeść w czasie do godziny od skończenia treningu. W przeciwnym razie nasz organizm zacznie pobierać białko z mięśni, przez co zmniejszymy ich masę. Tyczy się to osób odchudzających się oraz robiących masę.

Pamiętajmy także o odpowiednim nawodnieniu naszego organizmu, odwodnienie źle wpływa na organizm oraz może powodować zwiększone uczucie zmęczenia!

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.